Més informació [ Detall d'activitat

 
6000380020   III Jornada de Filosofia per a nens i nenes. Pandèmia i creativitat: una oportunitat
2020-2021   Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   26/11/2020 - 20/5/2021 (6 hores) de 18:00h a 21:00h
   U UdL Campus de Cappont. Edifici polivalent
   C/ Jaume II, 71 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   ICE de la Universitat de Lleida
  
  
  
Inscripció   01/09/2020 - 26/11/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Des de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UdL, el grup ICE de filosofia per a nens i nenes us convida a la seva tercera jornada formativa, que té com a finalitat, reflexionar sobre la importància del desenvolupament de la creativitat en els nens i nenes de les nostres escoles, aprofitant el moment de pandèmia que estem vivint. Plantegem les següents qüestions:
La pandèmia pot ser una oportunitat?
Necessitem ser persones creatives?
El confinament va provocar la reflexió?
Ara som els mateixos?
Cap a on anem?
  
Objectius   Les sessions que configuren la jornada estan pensades pel personal docent o en formaciói a tot professional interessat en el mon de la filosofia per a nens i nenes.

  
Continguts   PROGRAMA

DIJOUS 26 DE NOVEMBRE:

18H. BENVINGUDA I PRESENTACIÓ DE LA JORNADA.
18.15H. CONFERÈNCIA A CÀRREC D’ANGÉLICA SÁTIRO: “CREATIVITAT I PANDÈMIA: EL NEN CONFINAT”.



Angélica Sátiro és directora de la casa creativa. Presidenta de l’associació crearmundosbcn.
Doctora CUM LAUDE en Pedagogia per la Universitat de Barcelona amb tesis sobre pedagogia de la ciutadania creativa. Investigadora en el camp de la relació ètica/creativitatamb DEA en Filosofia Pràctica per la Universitat de Barcelona.
Magíster en Creativitat Aplicada per la Universitat de Santiago de Compostela. Postgraduada en Temes Filosòfics per la Universitat Federal de MinasGerais (Brasil) i en Pedagogia Empresarial per la Universitat Estatal de MinasGerais (Brasil), Especialista en Filosofia per anens i nenes per l’IAPC (Institut for theAdvancement of Philosophy for Children) per Montclair State University (E.E.UU) i Llicenciada en Pedagogia per la Universitat Estatal de MinasGerais (Brasil).
Educadora desdels anys 80. Ha impartit cursos iconferències en Brasil, Guatemala, El Salvador, Colombia, Argentina, Uruguay, Perú, Costa Rica, Mèxic, EUA, Cabo Verde, Portugal, Bèlgica, ItàliaiEspanya. Cocreadora de la EFCI (Escola centroamericana de facilitadores de la creativitati la innovació), en L’ Antigua, Guatemala, i col•laboradoradel GRUPIREF (Grup d’investigació e innovació en l’ensenyament de la filosofia) – Barcelona. Facilitadora de la creativitati experta internacional en el tema, assessorant projectes amb ministeris, fundacions, museus i altres entitats iberoamericanes relacionades ambla temàtica.
És Directora del ProyectoNoria icol•laboradora constant de diversos centres de formació de professorat d’ Espanya desde l’any 2000, a més del treballfet en diferents països d’Amèrica, Europa i Àfrica. Te més de 400 publicacions en diferents idiomes: castellà, català, italià i portuguès.



19.45H.EXPERIÈNCIES COMPARTIDES: FILOSOFIA I CONFINAMENT.
EQUIP ICE DE FILOSOFIA PER A NENS I NENES DE LA UDL. SANTI AMORES, ANTÒNIAGUILLAUMET, M PAU MÉNDEZ, MANOLIPAVÓN, ARACELI OCHOA DE ERIBE, MARIA DE CARME ORÓ, MARTA SUTERAS.
L’EQUIP ICE DE FILOSOFIA COMPARTIRÀ EL PROJECTE QUE VA REALITZAR DURANT EL CONFINAMENT, SEGUINT LA PROPOSTA DE L’ANGÈLICA SÀTIROJUNTAMMENT AMB EL GRUP “CIUDADANIA CREATIVA EN TIEMPOS DE PANDEMIA” FORMAT A PROPÒSIT D’AQUEST TREBALL. HO RELACIONARÀ AMB ELS TEMES FILOSÒFICS QUE ES PODEN TREBALLAR A L’ESCOLA A L’HORA DE FILOSOFIA, DESENVOLUPANT EL PENSAMENT CRÍTIC, CURÓS I CREATIU.

DIJOUS 20 DE MAIG DE 2021

A partir de les reflexions fetes durant la primera part de la jornada elaborarem diferents activitat i continguts a aprofundir.
  
Avaluació   Assistència i seguiment de les tasques.
  
Requisits de  certificació   Assistència i seguiment de les tasques.
  
E-mail   joan.tahull@udl.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent